Wednesday 8 June 2016

RAMDHAN KAREEN :)

Bismillah

Alhamdulillah sebab masih diberi kesempatan untuk menunaikan ibdah puasa pada tahun ni. First time berpuasa di negeri orang and takde la banyak beza sangat macam kat asrama sekoalh dulu-dulu. Em, apa yang bezanya sikit, tak banyak. Maybe dari segi makanan kat sini kot. Lauk sama aje kami duk ngadap -- kengkadang bosan tapi, no choice lah kan. Nak keluaq memang kami takde lesen , bazar apatah lagi kat mana tempatnya. Haih, Nasiblah sekejap je puasa kat sini. Soo, I will be back to my hometown ! >,< Insha Allah

Esok exam weh, dan aku--

Masih tak menginsafkan lagi diri untuk study. Masih duk menghadap phone, bersosial sangat err -,-"

Ramdhan kali ni betul-betul diuji betul. Dengan perangai sesetengah manusia kat sini. Betul-betul menguji sabar dan minda . Rasa nak lempang-lempang, takpun hempuk kat dinding. Rasa jelah --

Belum buat lagi.

Em, lari topik sikit ek.

Buka Fb aje orang duk throwback waktu kahwin. Buka Instagram pun sama-- OhEmJieyyy tipu kalau aku kata aku tak jeles key tengok orang dah kahwin. Tapi, aku tak sedia lagi untuk harungi terlalu banyak rintangan. That's why Allah tak temukan aku lagi dengan si dia "ehem"

Entah-entah lah jodoh dengan ajal dulu kan. Who knows --

Amal pun tak banyak, mulut pun tak pandai jaga. Aklak lagi lah kelaut deshummmm gitu ha. Jadinya, di bulan mulia lagi barakah ni, marilah kita sama-sama nerubah .

Andaikata sebelum ni beramal ibadah sebab nak tunjuk kat orang "Weh , aku solat terawih 20 rakaat. Hang ada?" Kalau yang tu toksah *baca: tak payah lah ek . Buang-buang lah sifat macam tu. Insha Allah kita boleh. Okey lah. Nak berbuka dah ni. Eheh, Selamat berbuka.

Jumpa lagi --

No comments:

Post a Comment